HEMSIDOR

Du har bara några få sekunder på dig att fånga den som besöker din hemsida så att han eller hon stannar kvar, surfar vidare och tittar närmare på dina tjänster och produkter. Därför ska du visa det viktigaste först, och gärna använda rörliga bilder eller film i dina sociala medier.

Din hemsida ska spegla hur du vill att ditt företag ska uppfattas. Och den ska självklart fungera på mobilen – det är där de flesta surfar idag.

 

Miroux är ett helt nytt väskmärke med huvudkontor i Göteborg. Företaget startade från scratch och allt som fanns var en väl genomtänkt marknadsplan och en fantastiskt snygg logo. Hela konceptet andas kvalitet och det skulle naturligtvis genomsyra hela varumärkesplattformen. Eftersom väskorna säljs på en internationell marknad är hemsidan på engelska.

WEBBSHOP

Boråsföretaget CoffeeHouse är ett lokalt familjeföretag som säljer kaffe och kaffeautomater av hög kvalitet. Gott kaffe på jobbet är något av en mänsklig rättighet, säger de och tycker att kaffeautomaten är kontorets viktigaste maskin. Vem kan säga emot?

HEMSIDA

Svenska arbetsmiljögruppen i Väst arbetar med arbetsmiljö, brandskydd, kvalitets- och miljöledningssystem och utbildningar i en bransch där trovärdighet är A och O. Därför har vi valt en stilren och funktionell hemsida som bygger förtroende åt dem.

HEMSIDA

Vi fick i uppdrag att hitta själen i yogastudion Mindful Yoga och förmedla den på hemsidan. Både vi och kunden tycker att vi lyckades.

EN PERSONLIG HEMSIDA

Den charmiga frisörsalongen Cut It i centrala Borås ville ha en enkel hemsida. Att göra en enkel hemsida som samtidigt inte är tråkig kan vara svårt. Men vi lyckades – och det med små medel – så kunden blev extra nöjd.

FRISÖRSALONG

På lakansföretaget Navy Stories strävar man efter att skapa en ekologisk och närproducerad bäddkollektion med en känsla av lyx. Att sova i deras lakan och pyjamas ska vara som att sova i sin skönaste T-shirt.

SOV BÄTTRE MED OSS

Att göra en hemsida åt järnhandeln Kind Järn var en utmaning, inte minst för att göra det enkelt för hemsidans besökare att navigera omkring och hitta företagets alla varor och tjänster. Istället för att fota alla produkter var och en för sig valde vi att fota butikens olika avdelningar för att be kunderna en översikt på allt som finns i butiken.
Eftersom Kinds Järn också är knutet till Bolistkedjan och inte har alla produkter fysiskt på plats i butiken behövdes ett system som hjälpte kunderna att hitta produkterna genom länkar till produktområden på Bolists hemsida. På hemsidan finns också en outlet-butik där kunderna kan gå in och beställa rabatterade varor till sin lokala Bolistbutik.

EN RIKTIG UTMANING

previous arrow
next arrow
Slider

REKOMMENDERAT WEBBHOTELL

Eftersom det är så viktigt med snabbheten på hemsidor idag så har jag själv bytt till Oderland. Nu laddar min hemsida upp under sekunden. Google rankar din hemsida högre om den går snabbt att ladda in. Registrera dig på Oderland via länken. Dom erbjuder gratis flytthjälp för en hemsida.